Görsel Kimlik
Önsöz
Kurumlar da kişiler gibi kimliklikleri ile birbirinden ayrılırlar. Kurumsal
kimlik sayesinde kurumlar hedef kitleleri ile iletişim kurabilirler. Etkili
iletişim ve imaj oluşturmanın en önemli kriteri ise akılda kalıcılıktır.
Binlerce görüntü içerisinde akılda kalma, etkili ve tutarlı bir görsel
kimlik ile mümkün olabilir. Görsel kimlik, kurumun çevresiyle
iletişimini sağlayan en önemli araçtır. Kurumsal kimlik, görsel kimlik
ile görünür hale gelmektedir. Böylece kurumun tanınması ve hedef
kitlenin gözünde bir imaj oluşturması daha kolay olacaktır. Hedef
kitleye doğru ve düzgün bir şekilde aktarılan görsel kimlik çalışmasının
sürekli ve tutarlı bir şekilde yürütülmesi olumlu imajın da sürekli
olmasını beraberinde getirecektir.
Görsel kimlik çalışması ile kurum içinde etkinlik ve bütünleşmek,
kurum dışında da etkili ve doğru bir imaj oluşturmak ve dolayısıyla
hedef kitleye daha iyi ulaşmak mümkün olacaktır.
Bu çalışmanın başarısı, görsel kimlik kılavuzunda belirtilen kurallara
ödün vermeden uyulmasına bağlıdır. Kurum kültürümüzü özümsemiş
her çalışan doğal olarak kurum kimliği gereği görsel kimlik kılavuzuna
titizlikle uyar. Bu kılavuz görsel kimliği oluşturan logo, renk, tipografi
gibi temel öğeler ile bunların uygulamalarını içermektedir. Kullanımda
meydana gelebilecek her türlü çelişki ve yeni durum karşısında
koordinatörlüğümüzü arayabilirsiniz.