Görsel Kimlik
Niçin Görsel Kimlik?
Kurumlar da tıpkı insanlar gibi bir kimliğe sahiptir. Nasıl ki insanlar
kimlikleriyle birbirlerinde ayırdediliyorlarsa, kurumlar da kimlikleri
sayesinde diğerlerinde ayırdedilebilir ve farklarını ortaya koyarlar.
Kurumsal kimlik, kurumun kim olduğunu, ne olduğunu, çevrenin
ve dünyanın onu nasıl gördüğünü belirlemektedir. Kurumsal kimlik,
kurum felsefesi, kurumsal davranış, kurumsal iletişim ve kurumsal
tasarı gibi öğeleri içerir.
Kurumlar sahip oldukları kimlikleri ile hedef kitlelerini olumlu ya da
olumsuz yönde etkileme gücüne sahiptir. Kurumlar kimliklerinin gücü
oranında zihinlerde yer edebilmektedirler.
Kurumsal kimliğin başarılı olması için, her alanda doğru ve
değişmeyen bir standart ile uygulanması gerekir. Böylece kurumun
tanınması ve hedef kitlenin gözünde bir imaj oluşturması daha kolay
olacaktır.
Kurumun kimliği, kurumun gerçekte ne olduğunu, kurumsal imaj ise
kurumun nasıl olması gerektiğini ifade eder.
Kurum kimliğini meydana getiren tüm faaliyetlerin altında başarılı bir
imaj yaratma çabası yatmaktadır. Görsel kimlik oluşturulması, imajı
yaratmanın yanında, o imajın sabit kalabilmesi için de önemlidir.
Başarılı bir imajın arkasında başarılı bir kurum kimliği vardır. Başarılı
bir kurum kimliği de sadece iyi bir görsel tanıtım sayesinde değil,
kurum felsefesi, kurumsal davranış, kurumsal tasarım ve kurumsal
iletişimin bileşkesinden ve bu unsurların en doğru biçimde hedef
kitleye aktarımından oluşmaktadır.
Kurum kimliğinin çevresiyle iletişimini sağlayan en önemli araç
kurumun görsel kimliğidir. Görsel kimlik, kuruluşun kurumsal kimliğini
tasarımlar ile görünür hale getirir. Böylece, kurum içinde etkinlik ve
bütünleşme, kurum dışında da etkili ve doğru bir imaj oluşturma
mümkün olacaktır.